blog post detail
Blijf op de hoogte

Wil jij graag nog meer tips om van je volgende evenement een denderend succes te maken? Wil je weten hoe je met relatiegeschenken een blijvende indruk nalaat? Of ontvang je liever advies rond originele advertentiemogelijkheden? Schrijf je dan in voor onze updates.

Subscribe to Email Updates

6 redenen om voor bioscoopreclame te kiezen

Irriteert reclame? Te oordelen naar de 101 manieren die mensen verzinnen om te ontsnappen aan storende en/of vervelende reclame, is het inderdaad een grote bron van ergernis. Kan het anders? Jazeker.Want mensen staan tegelijk ook open voor een echte ervaring op een moment dat het hén goed uitkomt. Dit is wellicht de verklaring voor de enorme impact van bioscoopreclame: aandacht x 8, gemiddeld 23,4% meer conversie en 79% meer ROI. 

 

Da’s sterk, maar niet voor jouw merk? Na dit artikel denk je er gegarandeerd anders over.

 

Lekker achterover leunen. Knop om. Popcorn in de aanslag. Licht uit. Het grote scherm licht op. 

 

De impact die state-of-the-art grootbeeldprojectie en audio op bioscoopbezoekers hebben, is nauwelijks te onderschatten. Op dát moment het publiek verbazen, ontroeren, naar adem doen happen met je boodschap is een absolute buitenkans voor adverteerders. Enkel weggelegd voor de Coca-Cola’s en de Nike’s van deze wereld? Het mag gezegd: iconische wereldmerken maken vaak impactvolle, award-winning spots. Maar ook voor jouw merk kan de magie van de  bioscoop hét verschil maken. 

 

We sommen hier even 6 goede redenen op om voor bioscoopreclame (ook doekreclame of screen advertising genoemd) te kiezen - en verklappen alvast nummer 6: de prijs  voor bioscoopreclame zal je wellicht aangenaam verrassen!


1. Neem je doelgroep in het vizier

Een bioscooppubliek vertegenwoordigt een brede doelgroep van mensen die bewust naar die plek zijn toegekomen en toegang hebben betaald. Belangrijk is hun state-of-mind: ze zijn klaar om te genieten en zich te ontspannen. 

 

Welke doelgroep wil je precies targeten? Segmenteren kan je perfect op basis van de film

Dat is logisch: het publiek dat naar ‘Rocket Man’ komt kijken (over Elton John) zal er iets anders uitzien dan fans van ‘Avengers: Endgame’. Sommige films zijn echte familiefilms - denk maar aan Toy Story 4, jonge ouders die ooit nummer 1 zagen komen er nu naartoe met hun kinderen. Anderen spreken een heel specifiek publiek aan. Ook het tijdstip van de voorstelling heeft een impact op het publiek.

 

> Kies de film(s) waarrond je wilt adverteren in functie van je brand personality, campagne en doelgroep(en).
Kinepolis kan je hierbij helpen >

 

doelgroep bioscoopreclame


2. Een en al oog & oor

De bioscoopbezoeker is volledig gefocust. Weg met de zorgen van elke dag, weg met alle afleidingen: hij/zij staat helemaal open voor de gepresenteerde boodschap. Alle aandacht is gericht op het witte doek. Het hoeft dan ook niet te verwonderen dat bioscoopreclame gemiddeld 8 maal meer aandacht krijgt dan tv-reclame. 

Niet dat je hoeft te kiezen voor het ene of het andere. Wanneer diezelfde bioscoopbezoeker je reclamespot ook op tv ziet - of ook in de lobby of op zijn favoriete social media - dan zien we de resultaten spectaculair de hoogte ingaan. Gemiddeld 23,4% meer conversie met bioscoopreclame erbij, een 79% hogere ROI: zet aan het denken, toch? 

 

> Bioscoopreclame werkt op zich maar geeft ook een fikse boost aan je mediamix.

 

3. State-of-the-art experience

Een sleutelwoord in marketing is experience. De ‘ad avoiding’ consument is toch wel voor reclame te vinden, op voorwaarde dat de boodschap hem of haar effectief iets bijbrengt. Nieuws. Bruikbare informatie. Entertainment. Fun!  

 

Maak leuke, leerrijke reclame (natuurlijk). En maak ook volop gebruik van technologie om extra indruk te maken. In het leven van de consument stikt het van de ‘schermpjes’ - smartphones, tablets, laptops, tv’s, … Kleine schermformaten en een beeld- en geluidskwaliteit die niet altijd optimaal zijn. In Kinepolis-bioscopen zijn de projectieapparatuur, de schermen en de geluidsinstallatie ‘best in class’ om het publiek helemaal in de ervaring onder te dompelen. Pak die buitenkans! 

 

> Heb je geïnvesteerd in een creatieve spot? Op het grote bioscoopscherm komt hij pas écht tot leven.
 

bioscoopreclame

 

4. It’s all in the (media)mix

We haalden het al even aan: bioscoopreclame doet het uitstekend in een mix van mediakanalen. Een mix aan kanalen en mogelijkheden vind je ook in elke Kinepolis-bioscoop  zelf. Daarmee kan je gaan ‘spelen’ om een maximaal effect te bereiken. 

 

Denk bijvoorbeeld aan: 

  • Bache aan de buitengevel + Bioscoopreclame + product display in lobby 
  • Online bannering + Brand activation met sampling door promoteam in lobby + bioscoopreclame 

 

Voor brand activation (merkactivatie) is een Kinepolis-bioscoop (of alle Kinepolis-bioscopen) gewoonweg ideaal. Dé plek om je merk of product in rechtstreeks contact te brengen met de consument of doelgroep. Niet one-way, maar interactief. Zo bouw je aan een identiteit voor je merk en een ‘relatie’ met je doelgroep. 

Meer voorbeelden van brand activation lees je in dit blogartikel >

 

5. Bijna alles kan

Zit je met bioscoopreclame vast aan allerlei musts en don’ts? Minder dan je denkt. 

Op het grote Kinepolis-scherm kan je terecht met een korte of lange video. Met dynamische, maar ook met stilstaande beelden. En wissels of aanpassingen van je materiaal kunnen op korte termijn. Flexibiliteit is key. 

 

Voor screen advertising werkt Kinepolis samen met twee externe partners: 

  • Cinefox voor bioscoopreclame in een afzonderlijke Kinepolis-bioscoop;
  • Jean Mineur Mediavision voor bioscoopreclame in  alle Kinepolis-bioscopen (landelijk). 

Met al je technische en planning-vragen kan je terecht bij het B2B Accountmanagersteam >

 

6. Tarieven bioscoopreclame?

Geloof je in de kracht van bioscoopreclame, maar zit je nog met vragen? Bijvoorbeeld: hoeveel kost het? Kan je budget adverteren op het XXL-scherm wel aan? Het antwoord zal je wellicht verrassen. Meer informatie over de verschillende zaken die een impact hebben op je budget, vind je in deze blogpost

 

 

Vuur al je vragen af op de B2B Accountmanagers van Kinepolis.
Ze kijken uit naar je bericht! 

 

Michel van Keulen
Michel Van Keulen werkt sinds 2016 als B2B Accountmanager voor Kinepolis Dordrecht. Hij heeft daarnaast ook de Brabantse locaties Breda, Den Bosch en Oss in zijn portefeuille. Volgens Michel is niets mooier dan “de blije gezichten van medewerkers die door hun werkgever verrast worden met een uniek (film)event in één van onze bioscopen”. Hij is dol op thrillers met een verrassende twist en (waargebeurde) historische verhalen. Films als Argo, Spotlight en Gone Girl lieten een indruk na bij Michel.
 

Andere blogs in de kijker:

Bioscoopreclame: hoeveel mag dat kosten?

Blog Read more

Geef Murphy geen kans: stel je eventbudget slim op

Blog Read more

Kinepolis_BAMS_groepsfoto2

Ook overtuigd?

Onze medewerkers helpen je maar al te graag verder. Contacteer ons en wij komen binnen de 48 uur terug op je vraag.

Meer lezen?

Kinepolis, meer dan film alleen

Ontdek onze troeven Read more

over-kenipolis-img.png

Haal het maximum uit je beschikbare eventbudget

Lees meer Read more

Zo haal je het maximum uit je eventbudget

Lees meer Read more

Blijf op de hoogte