Superbike

Het racegevoel van Electric Superbike bij Kinepolis

B2B-event voor zakelijk publiek, partners en familie 

 

Electric Superbike Twente is een team van 30 enthousiaste studenten elektronica, mechanica en duurzame energietechnologie van de Universiteit Twente en de Saxion Universiteit voor Toegepaste Wetenschappen. Inmiddels zijn ze al volop bezig met het bouwen van de tweede generatie elektrische superbike.

De Superbike Reveal is de naam van het B2B-event waarmee de studenten hun PR kracht bijzetten en hun relatie met het zakelijke publiek verder uitbouwen. Kinepolis Enschede leverde het perfecte decor voor een experience met impact. Manager Julian Hamar vertelt er meer over. 

"Een boeiende mix van kennis zit in het studententeam achter Electric Superbike Twente, vertelt Julian Hamar de la Brethonière. Terwijl ze dit jaar volop bezig zijn de betrouwbaarheid van hun eerste snelle e-bike verder op punt te stellen, zijn ze een tweede, nog snellere superbike aan het bouwen. Onlangs wonnen ze het Moto E Europees kampioenschap voor elektrische motorsport. Redenen genoeg om partners, familie en geïnteresseerden uit te nodigen. Net zoals in 2018, bij Kinepolis Enschede."

“Met dit event willen we laten zien aan bestaande én potentiële partners wat we precies hebben gedaan en hoe we omgaan met onze partners. Partners zijn bedrijven van wie we de middelen krijgen die nodig zijn om ons project tot een succes te brengen. We zijn trots op wat we gepresteerd hebben tot nu toe en willen dit aan de wereld laten zien.” 

Julian Hamar de la Brethonière, Manager Electric Superbike Twente

In 2018 maakten ze al kennis met Kinepolis Enschede en de mogelijkheden daar. De keuze voor editie 2019 was snel gemaakt. “Kinepolis beviel ons zo goed dat we dit jaar voor dezelfde locatie hebben gekozen.”

Superbike bij Kinepolis Enschede

Het programma

Na het onthaal met koffie - ook inlopers die nieuwsgierig waren naar de superbike mochten een kijkje komen nemen - kregen de eregasten een presentatie in de bioscoopzaal. “We konden er ons videomateriaal in het groot en met goed geluid laten zien. Het ‘racegevoel’ aanwakkeren bij het publiek, daar ging het ons om. We vertelden hoe het allemaal is begonnen, op welke manier we het dit jaar hebben aangepakt, hoe de samenwerking met onze partners liep en wat de toekomst zou brengen. Ook over crowdfunding hebben we het even gehad om de geïnteresseerden wat meer te betrekken bij het team. Tijdens de presentatie stonden de motoren op het podium met een doek eroverheen. Na een teaservideo met lasershow-effecten volgde ‘the big reveal’ toen we de motoren onthulden.”

Hoe maakten jullie gebruik van de ruimtes?

“We konden er ons videomateriaal in het groot en met goed geluid laten zien. Het ‘racegevoel’ aanwakkeren bij het publiek, daar ging het ons om. We vertelden hoe het allemaal is begonnen, op welke manier we het dit jaar hebben aangepakt, hoe de samenwerking met onze partners liep en wat de toekomst zou brengen. Ook over crowdfunding hadden we het even gehad om de geïnteresseerden wat meer te betrekken bij het team. Tijdens de presentatie stonden de motoren op het podium met een doek eroverheen. Na een teaservideo met lasershow-effecten volgde ‘the big reveal’ toen we de motoren onthulden.”

Presentatie Superbike

Geloven jullie in event marketing - en waarom? Waar ligt de kracht?

“Marketing via internet - social media en zo - werkt prima, maar iets tastbaars te zien krijgen en fysiek aanwezig zijn bij een presentatie levert meer op. Mensen kunnen gelijk alles te weten komen wat ze willen. Door met enthousiasme te vertellen over ons project steken we anderen aan. Via een event kan je dit goed naar voren brengen.”

“Een evenement is een ervaring. Zo kan je mensen makkelijker raken.” 

Hoe zijn de gasten uitgenodigd?

“De gasten waren uitgenodigd met een mooie uitnodiging via e-mail en een aanmeldingsformulier voor de partners. Familie en vrienden nodigden we informeel, via gesprekken en social media, uit. Facebookposts lieten we bovenaan staan.”

Gasten Superbike

De respons in a nutshell?

“Heel goed. Er kwamen zo’n 300 gasten opdagen en die waren erg enthousiast, ze vonden het een mooi evenement. Ook de keuze voor Kinepolis werd positief ontvangen. ‘Naar de bioscoop’ gaan is toch wel een aparte beleving. Ook de pers heeft aandacht besteed aan ons event. We hebben diverse interviews weggegeven.” 

De voordelen van Kinepolis voor je event?

“Samengevat: goed beeld en geluid, en goede stoelen, zeker in vergelijking met andere locaties. Je hebt er alles wat je nodig hebt om je gasten goed te ontvangen. Dat allemaal zelf regelen is een stuk moeilijker. Ook de samenwerking met Kinepolis was prima. Ze geven tips en adviezen, denken mee. Voor de show hebben we zelf livestream en geluid geregeld, Kinepolis leverde het mixboard. Je bekijkt samen met hen wat zij hebben en wat je wilt gebruiken.”

Evaluatie: voor herhaling vatbaar?

“Ja, de evaluatie was positief. Natuurlijk zijn er elke keer wel verbeterpunten, dat is logisch. Ik hoop dat het nieuwe team die ook weer meeneemt om het de volgende keer nog beter te doen. Liefst op dezelfde locatie, jazeker.”

Evenementlocatie

Nog een tip voor andere organisatoren? 

“Zelf hebben we geen echte eventplanner in ons team dus het was allemaal een beetje kijken hoe het gaat. Verschillende mensen hebben verschillende dingen geregeld. De communicatie was niet altijd even goed. Ik denk dat dit het belangrijkste aandachtspunt is. Onze tip: maak een draaiboek, maar check ook op het moment zelf wie wat gaat doen. Communicatie is key!”

Zelf op zoek naar een evenenementenlocatie in Nederland?
Contacteer onze B2B Accountmanagers voor meer info.

Kinepolis als partner?

Wil je van jouw event een daverend succes maken of zoek je een bioscoopzaal met technologische snufjes? Val je graag op met originele relatiegeschenken? Of ben je op zoek naar een manier om jouw merk in de kijker te zetten? Bij Kinepolis zit je goed. Binnen onze waaier aan mogelijkheden vind je ongetwijfeld dé oplossing die het best bij jouw bedrijf of organisatie past. Ons team neemt jouw bezorgdheden ter harte en werkt met jou naar een magisch resultaat.

Kinepolis_BAMS_groepsfoto2

Ook overtuigd?

Onze medewerkers helpen je maar al te graag verder. Contacteer ons en wij komen binnen 48 uur terug op je vraag.

Meer lezen?

Kinepolis, meer dan film alleen

Ontdek onze troeven Read more

over-kenipolis-img.png

Bioscoopreclame: hoeveel mag dat kosten?

Lees meer Read more

Maak indruk met deze bijzondere relatiegeschenken

Lees meer Read more

Blijf op de hoogte