Superbike

SPAR groeit #verder

Avant-première van nieuwe tv-commercial bij Kinepolis

 

SPAR is een merk dat staat als een… boom. Met ruim 13.000 winkels in 48 landen is SPAR één van de grootste foodretailers ter wereld. Nederland telt ruim 400 zelfstandige SPAR-winkels, gerund door zelfstandige ondernemers. En ze schieten als paddenstoelen uit de grond. De nieuwe tv-commercial bevestigt het: SPAR groeit #verder. Evenementenmanager Ben van Wieringen vertelt waarom Kinepolis ideaal was voor de avant-première.

SPAR heeft een lange geschiedenis. Maar ook een frisse toekomst. In 2018 werden in Nederland 97 nieuwe winkels geopend, 63 winkels volgen nog. De SPAR’s schieten als paddenstoelen uit de grond, in allerlei vormen. Redenen genoeg om een nieuwe huisstijl te creëren. En ook een tv-commercial, “de eerste na 25 jaar”, vertelt Ben van Wieringen trots. 

Als evenementenmanager maakte hij van het ‘announcement event’ op 8 mei 2019 een avant-première, simultaan in 5 Kinepolis-bioscopen. Ruim 400 SPAR-ondernemers keken er hun ogen uit op het grote scherm.  

De primeur voor SPAR-ondernemers 

Ben van Wieringen, fulltime aan de slag bij SPAR Nederland, bouwt geregeld evenementen. De jaarlijkse beurs voor alle SPAR-ondernemers en leveranciers, bijvoorbeeld, maar ook de pop-up winkel op festivals waar SPAR het merk tot bij bepaalde doelgroepen brengt. 

“SPAR is erg veranderd, alle winkels zijn verbouwd, we hebben een nieuwe huisstijl,... Hét moment voor een nieuwe campagne, vonden we. We wilden weer eens laten zien hoe leuk ons merk wel is. En die primeur wilden we aan onze eigen mensen presenteren.” 

Ben van Wieringen

 

 

 

 

 

Dit persbericht werd uitgestuurd>

Tegelijk in 5 Kinepolis-bioscopen 

SPAR is altijd in de buurt, ook de lancering wilden ze dicht bij de eigen mensen organiseren. Niet op één centrale locatie maar verspreid over het land. 

“Bij Kinepolis kon dat: we kozen voor Kinepolis Groningen, Enschede, Dordrecht, Hoofddorp en Den Bosch. Bovendien konden we de tv-commercial in de filmzaal optimaal laten zien. Het contact verliep via Michel van Keulen van Kinepolis, prettig was dat. Hij gaf ons een rondleiding en liet zien waarin Kinepolis een verschil maakt. Niet alleen qua beeld en geluid, maar ook qua zitcomfort, bijvoorbeeld. De keuze was snel gemaakt.” 

Wist je… waar DE SPAR precies voor staat? 

Door Eendrachtig Samenwerken Profiteren Allen Regelmatig

Hoe zag het programma eruit? 

“Om 10 uur was er de ontvangst, waarna de aanwezigen een presentatie van 1,5 uur kregen in de filmzaal, met uitleg van de directie en aansluitend de release van de tv-commercial op het grote scherm. Daarna was er tijd voor vragen en antwoorden. Tenslotte hadden we ook een broodjeslunch voorzien. Leuk was dat we zelf voor de catering mochten zorgen, met onze eigen producten. Kinepolis was hierin flexibel en dat waardeerden we.” 

Ben van Wieringen

 

 

 

 

 

 

Bekijk de commercial: 

 


 

De tv-commercial tijdig klaar krijgen zou een uitdaging worden, had Ben vooraf al aan Kinepolis gemeld. Want die moest niet alleen afgewerkt worden, maar ook omgezet naar het juiste formaat voor grootbeeldprojectie. En getest.  

“Pas de dag ervoor konden we de commercial testen bij Kinepolis. Vijf voor twaalf, met andere woorden. Maar uiteindelijk kwam alles mooi voor elkaar, net op tijd.” 

Hoe reageerde het publiek? 

“We kregen heel veel positieve reacties. Het publiek bestond dan ook uit SPAR-ondernemers die trots zijn op hun bedrijf én op de campagne.” 

En hoe evalueert u Kinepolis als eventpartner? 

“Heel goed! Alles was tot in de puntjes geregeld. We hadden vooraf gezegd dat de tv-commercial qua timing een uitdaging zou worden, en dat was het ook. Maar KInepolis is daar goed in meegegaan, de samenwerking liep prima. Met elkaar hebben we ervoor gezorgd dat alles voor elkaar kwam.” 

Ben van Wieringen

 

Hebt u nog tips voor andere event-organisatoren? 

  • Maak de bioscoop-beleving compleet met popcorn. 
  • Zorg ervoor dat je filmpje/commercial van goede kwaliteit is en dat het ruim voor het event getest kan worden.
  • Sprekers op het podium? Vergeet de accentspots niet.

Ook een intern - of extern - evenement organiseren bij Kinepolis?
Contacteer onze B2B Accountmanagers

Kinepolis als partner?

Wil je van jouw event een daverend succes maken of zoek je een bioscoopzaal met technologische snufjes? Val je graag op met originele relatiegeschenken? Of ben je op zoek naar een manier om jouw merk in de kijker te zetten? Bij Kinepolis zit je goed. Binnen onze waaier aan mogelijkheden vind je ongetwijfeld dé oplossing die het best bij jouw bedrijf of organisatie past. Ons team neemt jouw bezorgdheden ter harte en werkt met jou naar een magisch resultaat.

Kinepolis_BAMS_groepsfoto2

Ook overtuigd?

Onze medewerkers helpen je maar al te graag verder. Contacteer ons en wij komen binnen 48 uur terug op je vraag.

Meer lezen?

Kinepolis, meer dan film alleen

Ontdek onze troeven Read more

over-kenipolis-img.png

Haal het maximum uit je beschikbare eventbudget

Lees meer Read more

Zo haal je het maximum uit je eventbudget

Lees meer Read more

Blijf op de hoogte